Modelabel Marc O’Polo werd in de zomer van 1967 opgericht door drie vrienden Rolf Lind, Gothenburg Huss en Jerry O’Sheets in Stockholm. Ze kwamen op het idee om ongecompliceerde, natuurlijke mode aan te bieden, gemaakt van katoen, zijde of linnengoed voor jongeren. Het eerste kledingstuk dat ze ontwierpen was een patchwork overhemd van Indiase katoen, dat aansloot bij de smaak van de hippiebeweging. Later waren zij de eersten die het aandurfden om een ​​eenvoudig eenkleurig sweatshirt met het bedrijfslogo te bedrukken. Dit shirt, verkrijgbaar in 25 verschillende kleuren, werd een klassieker en er zijn er wereldwijd miljoenen van verkocht. Zo was de doorbraak gemaakt. In 1975 werd de collectie uitgebreid tot een volledige dames- en herenlijn. De “Modern Casual”-lijnen voor mannen en vrouwen waren geboren. Tegelijkertijd werd de Campus-lijn ontwikkeld voor de jongere klantenkring. Geleidelijk aan werd het productassortiment uitgebreid, zodat tegenwoordig bijna alle accessoiregebieden worden gedekt. Of het nu gaat om badkleding, schoenen, brillen, sieraden of parfum, Marc O’Polo heeft iets te bieden. Er is ook een kindercollectie.

Een Europees modelabel, dat wordt beschouwd als een pionier op het gebied van vrijetijdskleding, is ontstaan ​​vanuit een origineel idee om eenvoudige mode met stijl en persoonlijkheid te ontwikkelen. De kernfilosofie van het merk van het gebruik van natuurlijke materialen en schoonheid in eenvoud geldt nog steeds vandaag.